Informe de prevenció i seguretat en matèria d’incendis durant la tramitació d’obres o d’activitats

És l'informe de prevenció i seguretat en matèria d'incendis que s'ha de sol·licitar preceptivament per l’administració local durant la tramitació de la llicència d’obres o d’activitats, per aquelles activitats permanents que son considerades de risc  important en matèria d’incendis, i per tant, incloses en els annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010.

Amb caràcter general també podeu fer aquesta sol·licitud mitjançant l’enllaç específic del tràmit que ofereix Canal Empresa.

En termini
Requisits previs
Haver realitzat el pagament de la corresponent taxa associada a aquest tràmit, si és el cas.
Preu / Taxa
El que estableixi l'ordenança fiscal.
Documentació a aportar
  1. Sol·licitud de l’Informe de prevenció i seguretat en matèria d’incendis durant la tramitació d’obres o d’activitats, d'acord amb aquest model normalitzat
  2. Portada de la documentació tècnica (formulari SP01 del Departament d'Interior de la Generalitat de Catalunya)
  3. Projecte tècnic descriptiu i justificatiu del compliment de la reglamentació tècnica aplicable en matèria d'incendis
  4. En cas d'actuar com a representant legal, declarar que es disposa de tots els poders necessaris per a presentar la comunicació i rebre, si escau, les corresponents comunicacions i/o notificacions.
Descripció

És l'informe de prevenció i seguretat en matèria d'incendis que s'ha de sol·licitar preceptivament per l’administració local durant la tramitació de la llicència d’obres o d’activitats, per aquelles activitats permanents que son considerades de risc  important en matèria d’incendis, i per tant, incloses en els annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010, de 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis.

Posteriorment a l’obtenció de l’informe favorable, i una vegada executades les mesures corresponents, caldrà realitzar l’acte de comprovació en matèria d’incendis.

Amb caràcter general també podeu fer la sol·licitud d’aquest informe directament a Bombers de la Generalitat de Catalunya mitjançant l’enllaç específic del tràmit que ofereix Canal Empresa, facilitant-se així el seguiment des de la vostra Àrea Privada.

Organisme competent / Responsable
Generalitat de Catalunya
Àrea tramitadora
Ens local: l'àrea municipal de gestió o la unitat tramitadora de les activitats i les llicències.
Qui el pot demanar

La persona física o jurídica que vol tramitar una llicència d’obres o exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal. 

Canals de tramitació
Electrònic / Presencial / Correu postal

Estan obligats a l'ús del canal electrònic en les seves relacions amb les Administracions Públiques, els subjectes de l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, així com aquells que s'estableixin reglamentàriament.

Si voleu tramitar la petició electrònicament cal que disposeu d'un certificat digital. Us caldrà iniciar la tramitació tot emplenant el formulari web i signant-lo digitalment.

Podeu consultar els certificats digitals admesos pel validador del Consorci AOC

De tots els sistemes d'identificació disponibles la manera més senzilla de tramitar és mitjançant l'IdCat Mobil, que facilita la identificació i signatura electròniques a través de dispositius mòbils, i es pot utilitzar per a fer tràmits amb les administracions i ens que integren el sector públic de Catalunya Vídeo explicatiu de com sol·licitar-lo.

I si no tinc certificat, i no el puc aconseguir?

Descarregar la sol·licitud per a tramitació presencial
Període de l'any en què es pot demanar
Durant tot l'any.
Termini de sol·licitud
Prèviament a l'inici de l'activitat o obra.
Mitjans de pagament
Els que estableixi l'ordenança fiscal.
Impresos del tràmit

Formulari de sol·licitud de l’Informe de prevenció i seguretat en matèria d’incendis durant la tramitació d’obres o d’activitats.

Normativa
  • Llei 3/2010, del 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis.
Termini de Resolució
L'Administració té l'obligació d'emetre l'informe de prevenció en el termini de dos mesos a partir de la data d'entrada de la sol·licitud d'informe al registre de la direcció general competent en matèria de prevenció i extinció d'incendis.
Silenci administratiu
En el cas que, un cop transcorregut aquest termini no s'hagi emès l'informe, s'entén que l'informe és favorable.
Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu.
Altra informació d’interès

L’Ajuntament trametrà la sol·licitud a l’òrgan competent de la Generalitat, el qual emetrà l’informe en un termini de dos mesos.

No caldrà realitzar novament aquest tràmit:

  • En el supòsit d’haver ja obtingut prèviament l’informe previ d’incendis.
  • En el supòsit d’un canvi de titularitat.
  • En el supòsit que no hi hagi modificacions significatives respecte d’un informe d’incendis previ obtingut prèviament.
Informació bàsica sobre protecció de dades:

En compliment del previst a l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en relació amb l’establert a l’article 13 del Reglament General de Protecció de dades , l’informem que les seves dades són necessàries per a la gestió del tràmit o prestació del servei que esteu realitzant.

Al respecte, s’indica que Ajuntament de Viladecavalls és el responsable del tractament d’aquestes dades personals, que conservarà de conformitat amb les disposicions legals i reglamentàries aplicables en cada cas. 

Així mateix s’informa de la possibilitat d’exercir els seus drets d’accés, rectificació, supressió, oposició i  limitació mitjançant la remissió d’un escrit dirigit per mitjans electrònics (viladecavalls@viladecavalls.cat), o en format paper, ja sigui presencialment o per correu postal a l’adreça següent: C/ Antoni Soler Hospital, 7-9, 8232, Viladecavalls, (Barcelona)

Per a més informació, consulti la nostra política de privacitat
Actualitzat el 18/10/2022

Autònoms i empreses

Assistent de tràmits per negocis Assistent de tràmits per negocis
Conèixer tots els tràmits necessaris del vostre negoci ara serà més senzill amb l'assistent d'activitats econòmiques.
Presenteu una factura Presenteu una factura
Sou proveïdor d'aquest ens? Doncs, recordeu que heu d'enviar les factures electrònicament.
Presenteu-vos a una licitació Presenteu-vos a una licitació
Consulteu i presenteu-vos a les licitacions en curs d'aquest ens.
Canal empresa (FUE) Canal empresa (FUE)
Teniu o voleu obrir un negoci? Tramiteu des d'un únic lloc amb les diferents administracions.