Informe de prevenció i seguretat en matèria d’incendis durant la tramitació d’obres o d’activitats
És l'informe de prevenció i seguretat en matèria d'incendis que s'ha de sol·licitar preceptivament per l’administració local durant la tramitació de la llicència d’obres o d’activitats, per aquelles activitats permanents que son considerades de risc important en matèria d’incendis, i per tant, incloses en els annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010.
Amb caràcter general també podeu fer aquesta sol·licitud mitjançant l’enllaç específic del tràmit que ofereix Canal Empresa.
- Sol·licitud de l’Informe de prevenció i seguretat en matèria d’incendis durant la tramitació d’obres o d’activitats, d'acord amb aquest model normalitzat
- Portada de la documentació tècnica (formulari SP01 del Departament d'Interior de la Generalitat de Catalunya)
- Projecte tècnic descriptiu i justificatiu del compliment de la reglamentació tècnica aplicable en matèria d'incendis
- En cas d'actuar com a representant legal, declarar que es disposa de tots els poders necessaris per a presentar la comunicació i rebre, si escau, les corresponents comunicacions i/o notificacions.
És l'informe de prevenció i seguretat en matèria d'incendis que s'ha de sol·licitar preceptivament per l’administració local durant la tramitació de la llicència d’obres o d’activitats, per aquelles activitats permanents que son considerades de risc important en matèria d’incendis, i per tant, incloses en els annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010, de 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis.
Posteriorment a l’obtenció de l’informe favorable, i una vegada executades les mesures corresponents, caldrà realitzar l’acte de comprovació en matèria d’incendis.
Amb caràcter general també podeu fer la sol·licitud d’aquest informe directament a Bombers de la Generalitat de Catalunya mitjançant l’enllaç específic del tràmit que ofereix Canal Empresa, facilitant-se així el seguiment des de la vostra Àrea Privada.
La persona física o jurídica que vol tramitar una llicència d’obres o exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal.
Estan obligats a l'ús del canal electrònic en les seves relacions amb les Administracions Públiques, els subjectes de l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, així com aquells que s'estableixin reglamentàriament.
Si voleu tramitar la petició electrònicament cal que disposeu d'un certificat digital. Us caldrà iniciar la tramitació tot emplenant el formulari web i signant-lo digitalment.
Podeu consultar els certificats digitals admesos pel validador del Consorci AOC
De tots els sistemes d'identificació disponibles la manera més senzilla de tramitar és mitjançant l'IdCat Mobil, que facilita la identificació i signatura electròniques a través de dispositius mòbils, i es pot utilitzar per a fer tràmits amb les administracions i ens que integren el sector públic de Catalunya Vídeo explicatiu de com sol·licitar-lo.
I si no tinc certificat, i no el puc aconseguir?
Formulari de sol·licitud de l’Informe de prevenció i seguretat en matèria d’incendis durant la tramitació d’obres o d’activitats.
- Llei 3/2010, del 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis.
L’Ajuntament trametrà la sol·licitud a l’òrgan competent de la Generalitat, el qual emetrà l’informe en un termini de dos mesos.
No caldrà realitzar novament aquest tràmit:
- En el supòsit d’haver ja obtingut prèviament l’informe previ d’incendis.
- En el supòsit d’un canvi de titularitat.
- En el supòsit que no hi hagi modificacions significatives respecte d’un informe d’incendis previ obtingut prèviament.
En compliment del previst a l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en relació amb l’establert a l’article 13 del Reglament General de Protecció de dades , l’informem que les seves dades són necessàries per a la gestió del tràmit o prestació del servei que esteu realitzant.
Al respecte, s’indica que Ajuntament de Viladecavalls és el responsable del tractament d’aquestes dades personals, que conservarà de conformitat amb les disposicions legals i reglamentàries aplicables en cada cas.
Així mateix s’informa de la possibilitat d’exercir els seus drets d’accés, rectificació, supressió, oposició i limitació mitjançant la remissió d’un escrit dirigit per mitjans electrònics (viladecavalls@viladecavalls.cat), o en format paper, ja sigui presencialment o per correu postal a l’adreça següent: C/ Antoni Soler Hospital, 7-9, 8232, Viladecavalls, (Barcelona)
Per a més informació, consulti la nostra política de privacitatTràmits relacionats
- Llicència ambiental (Annex II)
- Comunicació prèvia de modificació no substancial d'una activitat amb efectes sobre les persones o el medi ambient
- Comunicació de canvi de titularitat d'activitats
- Comunicació prèvia d'establiments no permanents desmuntables
- Consulta prèvia de classificació de l'activitat
- Comunicació prèvia d'establiments fixos oberts al públic d'espectacles públics i activitats recreatives ordinàries
- Llicència d'establiments fixos oberts al públic d'espectacles públics i activitats recreatives ordinàries
- Llicència municipal d'establiments oberts al públic de règim especial
- Comunicació prèvia per a espectacles públics o activitats recreatives de caràcter extraordinari
- Llicència per a espectacles públics o activitats recreatives de caràcter extraordinari
- Comunicació prèvia de modificació no substancial d'un establiment i/o un espectacle o activitat recreativa
- Comunicació prèvia ambiental municipal (Annex III)
- Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb projecte tècnic i certificat
- Declaració responsable en matèria de salut alimentària
- Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb certificat tècnic