Qui el pot demanar?
La persona interessada o mitjançant persona que actuï en representació.
Per actuar en representació d'una persona física o jurídica caldrà que acrediteu la representació per a qualsevol mitjà vàlid en dret. Podeu consultar el tràmit representació a tercers
Com es pot demanar?
- TELEMÀTICAMENT si fas clic al botó "Tramitar".
- ALTRES CANALS DE PRESENTACIÓ atès l'article 16.4 de la Llei 39/2015.
Aquest apartat d'ajuda pot resultar-te d'interès si tens dubtes.
Quan es pot demanar?
S'ha de tramitar abans de començar l'obra.
Les obres es podran començar transcorreguts 10 dies hàbils a comptar des de la presentació al registre general de l’ajuntament, de la comunicació prèvia i sempre que s'hagi aportat tota la documentació que s'indica al tràmit.
Cost?
Aquest tràmit està subjecte a l'autoliquidació prèvia de la taxa per llicències o la comprovació d'activitats comunicades en matèria d'urbanisme i al gravament estipulat a l'Impost de construccions, instal·lacions i obres.
S'aplicarà la taxa 1,80% estipulada a l'article 6 de l'ordenança fiscal núm.12 Page=&3&
S'aplicarà el gravamen del 3,4% sobre el pressupost d'execució material, estipulat a l'article 8 de l'ordenança fiscal núm.5 Page=&7&
Mitjans de Pagament
Consulteu els tràmits específics:
• Autoliquidació de l'Impost sobre construccions, instal·lacions i obres
• Autoliquidació de la Taxa per llicències o la comprovació d'activitats comunicades en matèria d'urbanisme
Servei
Urbanisme.
Termini màxim per resoldre i notificar
La comunicació prèvia té els efectes previstos a la normativa sobre procediment administratiu comú des del moment en què té entrada al registre general d’aquest ajuntament, i faculta als serveis tècnics municipals per exercir les funcions de verificació de la documentació presentada, inspecció i comprovació dels fets comunicats.
Les deficiències que es detectin pels serveis municipals en la comunicació prèvia i en la documentació presentada, seran comunicades a la persona interessada, perquè en el termini màxim de deu dies procedeixi a la seva esmena.
En cas de no esmenar les deficiències comunicades en el termini assenyalat, es tindrà a la persona interessada per desistit/da de la seva petició, d’acord amb l’article 68 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
La inexactitud, falsedat u omissió, de caràcter essencial, en qualsevol dada, manifestació o document que acompanyi o s’incorpori a una comunicació prèvia, o la no presentació d’aquesta davant l’ajuntament, determinarà la impossibilitat de continuar amb l’execució de l’obra afectada des del moment en què es tingui constància dels fets, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que puguin correspondre.