Qui el pot demanar?
La persona titular del contracte de servei o factura o bé una persona representant autoritzada.
Per actuar en representació d'una persona física o jurídica caldrà que acrediteu la representació per a qualsevol mitjà vàlid en dret. Podeu consultar el tràmit representació a tercers.
Com es pot demanar?
- PRESENCIALMENT, preferentment sol·licitant cita prèvia a l'Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC).
- TELEMÀTICAMENT, si fas clic al botó de "Tramitar amb certificat"
- ALTRES CANALS DE PRESENTACIÓ atès l'article 16.4 de la Llei 39/2015.
Aquest apartat d'ajuda pot resultar-te d'interès si tens dubtes.
Quan es pot demanar?
Durant tot l'any.
RECORDA! És imprescindible que primer adrecis la teva reclamació a l’establiment, empresa o proveïdor de serveis amb el que has tingut la relació. Si en el termini de 30 dies des de la data de presentació de la reclamació no has rebut resposta o aquesta no resulta satisfactòria, pots presentar la teva reclamació davant l’OMIC.
En els establiments presencials, demaneu els fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia.
Si es tracta d’un servei bàsic –llum, aigua, gas, transports...– i comuniqueu la incidència telefònicament, recordeu que us han de facilitar un número d’incidència. Aquest número el necessitareu per tramitar amb Consum.
Si heu reclamat el servei via web, correu electrònic, servei postal, burofax... necessitareu el justificant de presentació.
En tot cas, a l’escrit de reclamació heu d’incloure-hi les vostres dades (adreça, telèfon de contacte, etc.), una exposició dels fets i la petició que feu. Adjunteu-hi també la documentació de què disposeu (factures, tiquets, publicitat, pressupost...)
Cost?
Gratuït.
Servei
Consum
Termini màxim per resoldre i notificar
L'Ajuntament derivarà a la Diputació de Barcelona la teva sol·licitud, organisme que tramitarà la reclamació o denúncia de consum presentada d'acord a la normativa específica i les circumstàncies plantejades.