Qui el pot demanar?
Només es pot sol·licitar la baixa al padró en els casos següents:
a) Comunicar la defunció d’un familiar als efectes de practicar la seva baixa al padró municipal d’habitants.
En el cas de baixa per defunció, aquest tràmit és de caràcter voluntari ja que el servei gestor inscriu la baixa periòdicament a través de les comunicacions dels registres civils a l’INE. Aquesta comunicació no és immediata, per això, en cas que necessiteu un justificant de padró que acrediti la baixa, us recomanem que us adreceu a l'oficina d'atenció ciutadana i efectueu el tràmit.
b) Comunicació pert part d'una persona estrangera que marxa d'Espanya per retorn al seu païs d'origen.
En el cas d'una persona estrangera que marxa d'Espanya, la persona interessada ha de comunicar la baixa al Padró d'Habitants signant la compareixença a les oficines d'atenció ciutadana.
Com es pot demanar?
- PRESENCIALMENT, preferentment sol·licitant cita prèvia a l'Oficina d'atenció ciutadana (OAC).
- TELEMÀTICAMENT, si fas clic al botó de "Tramitar amb certificat"
- ALTRES CANALS DE PRESENTACIÓ atès l'article 16.4 de la Llei 39/2015.
Aquest apartat d'ajuda pot resultar-te d'interès si tens dubtes.
Quan es pot demanar?
Durant tot l'any.
Cost?
Gratuït.
Servei
Atenció a la ciutadania.
Termini màxim per resoldre i notificar
El termini màxim per resoldre i notificar és de 3 mesos a comptar des de la recepció de la sol·licitud, o des de la data d’aportació de la documentació requerida, en aplicació de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o normativa sectorial d'aplicació.