Qui el pot demanar?
Les famílies empadronades al municipi, sempre que tinguin reconegut el títol de família nombrosa i compleixin els requisits estipulats a l'ordenança fiscal 1 art. 5.2.c.
S'acreditarà el conjunt de la renda de tots els membres que constin en el carnet de família nombrosa:
- El conjunt de la renda total no pot superar l’import del salari mínim interprofessional anual x 3,50 vegades.
- Quan alguns dels membres de la unitat familiar, que consti en el carnet de família nombrosa, tingui reconeguda una discapacitat igual o superior al 65%, el conjunt de la renda total no pot superar l’import del salari mínim interprofessional x 4,5 vegades.
- Cal que es tracti de l’habitatge habitual de la família, entès aquest com aquell que figura com a domicili habitual del subjecte passiu en el padró municipal d’habitants.
- No haurà de constar com a titular de cap altre immoble en aquest o en altre municipi, ni el sol·licitant ni les persones que convisquin amb ell, excepte per una plaça d’aparcament i un traster.
En aquells supòsits on la propietat de l’immoble correspongui a diversos copropietaris la bonificació prevista en aquesta Ordenança per als titulars de famílies nombroses s’aplicarà a la quota corresponent al percentatge de propietat que ostenti el subjecte passiu que acrediti la seva condició de titular de família nombrosa.
Els titulars de famílies nombroses que a conseqüència del compliment de sentències, en cas de nul·litat, separació o divorci assumeixin el pagament íntegre de l’impost, gaudiran de la bonificació prevista a l’apartat 2.b), que s’aplicarà sobre la totalitat de la quota. En aquests supòsits no es tindrà en compte la resta de cotitulars de la finca objecte de la bonificació en l’aplicació de l’establert al punt 1,2, 3 i 4 de l’apartat 2.b).
Com es pot demanar?
L'Oficina de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona té delegades les funcions de gestió i de cobrament dels principals tributs municipals. Atenent aquest conveni, podeu realitzar aquest tràmit:
- TELEMÀTICAMENT, des de la seu electrònica Organisme de Gestió Tributària. Per realitzar el tràmit online és necessari que us identifiqueu mitjançant un certificat digital.
- PRESENCIALMENT sol·licitant Cita Prèvia a Organisme de Gestió Tributària - Cita prèvia. En tràmits presencials caldrà que us identifiqueu mitjançant DNI o qualsevol altre document identificatiu equivalent amb fotografia.
Quan es pot demanar?
Des de l'1 de setembre al 31 de desembre del 2023, ambdós inclosos.
Cost?
Gratuït.
Servei
Econòmica i Hisenda.
Termini màxim per resoldre i notificar
3 mesos a comptar des de la recepció de la sol·licitud, o des de la data d'aportació de la documentació requerida, en aplicació de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment adminsitratiu comú de les administracions públiques, o normativa sectorial d'aplicació.