Qui el pot demanar?
La persona titular del contracte de servei o factura o bé un representant autoritzat o autoritzada.
Si efectues el tràmit mitjançant un representant, recorda que cal acreditar la representació per formular sol·licituds, presentar declaracions responsables o comunicacions, interposar recursos, desistir d'accions i renunciar a drets. Per la resta de tràmits la representació es presumeix.
Com es pot demanar?
PRESENCIALMENT a les unitats mòbils de la Diputació de Barcelona que es desplacen al municipi de Viladecavalls d’acord amb el calendari de visites establert. No cal concertar cita prèvia.
Si el calendari establert no s’adeqüa a la teva necessitat, pots adreçar-te a l’oficina d’atenció al ciutadà (OAC) i presentar la documentació. Nosaltres la derivarem a l’oficina de consum de la Diputació de Barcelona per a la seva tramitació i resolució.
PRESENCIALMENT a Oficina d'atenció al ciutadà OAC
En tràmits presencials caldrà que t’identifiquis mitjançant DNI o qualsevol altre document identificatiu equivalent amb fotografia.
TELEMÀTICAMENT si fas clic al botó de "Tramitar"
Per tramitar telemàticament caldrà que disposis de certificat electrònic.
ALTRES CANALS DE PRESENTACIÓ atès l'article 16.4 de la Llei 39/2015.
Pots consultar com presentar un tràmit per qualsevol d'aquests canals, a l'enllaç
Quan es pot demanar?
Durant tot l'any.
RECORDA! És imprescindible que primer adrecis la teva reclamació a l’establiment, empresa o proveïdor de serveis amb el que has tingut la relació. Si en el termini de 30 dies des de la data de presentació de la reclamació no has rebut resposta o aquesta no resulta satisfactòria, pots presentar la teva reclamació davant l’OMIC.
En els establiments presencials, demaneu els fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia.
Si es tracta d’un servei bàsic –llum, aigua, gas, transports...– i comuniqueu la incidència telefònicament, recordeu que us han de facilitar un número d’incidència. Aquest número el necessitareu per tramitar amb Consum.
Si heu reclamat el servei via web, correu electrònic, servei postal, burofax... necessitareu el justificant de presentació.
En tot cas, a l’escrit de reclamació heu d’incloure-hi les vostres dades (adreça, telèfon de contacte, etc.), una exposició dels fets i la petició que feu. Adjunteu-hi també la documentació de què disposeu (factures, tiquets, publicitat, pressupost...)
Cost?
Gratuït.
Servei
Consum
Termini màxim per resoldre i notificar
L'Ajuntament derivarà a la Diputació de Barcelona la teva sol·licitud, organisme que tramitarà la reclamació o denúncia de consum presentada d'acord a la normativa específica i les circumstàncies plantejades.