Qui el pot demanar?
Només es pot sol·licitar la baixa al padró en els casos següents:
a) Comunicar la defunció d’un familiar als efectes de practicar la seva baixa al padró municipal d’habitants.
En el cas de baixa per defunció, aquest tràmit és de caràcter voluntari ja que el servei gestor inscriu la baixa periòdicament a través de les comunicacions dels registres civils a l’INE. Aquesta comunicació no és immediata, per això, en cas que necessiteu un justificant de padró que acrediti la baixa, us recomanem que us adreceu a Oficina d'atenció al ciutadà OAC i efectueu el tràmit.
b) Comunicació pert part d'una persona estrangera que marxa d'Espanya per retorn al seu païs d'origen.
En el cas d'una persona estrangera que marxa d'Espanya, la persona interessada ha de comunicar la baixa al Padró d'Habitants signant la compareixença a les oficines d'atenció ciutadana.
Com es pot demanar?
- TELEMÀTICAMENT si fas clic al botó "Tramitar".
Per tramitar telemàticament caldrà que disposis de certificat electrònic. Si no en tens, i vols fer-ho, consulta el tràmit Sol·licitud de Certificat IdCat mòbil Només necesssites DNI, targeta sanitària i màxim 5 minuts del teu temps.
Per efectuar el tràmit de forma presencial a qualsevol oficina, és imprescindible demanar cita prèvia o per telèfon al 93 788 71 41.
En tràmits presencials caldrà que t’identifiquis mitjançant DNI o qualsevol altre document identificatiu equivalent amb fotografia.
- ALTRES CANALS DE PRESENTACIÓ atès l'article 16.4 de la Llei 39/2015.
Aquest apartat d'ajuda pot resultar-te d'interès si tens dubtes.
Quan es pot demanar?
Durant tot l'any.
Cost?
Gratuït.
Servei
Atenció al Ciutadà.
Termini màxim per resoldre i notificar
El termini màxim per resoldre i notificar és de 3 mesos a comptar des de la recepció de la sol·licitud, o des de la data d’aportació de la documentació requerida, en aplicació de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o normativa sectorial d'aplicació.